Isnin, 25 September 2017

INFO TERKINI PE-ZAPIN 2017

Hebahan aktiviti Pe-Zapin Johor telah dimuatkan dalam Facebook Laman Rasmi Persatuan Penggiat Zapin Negeri Johor(sila klik) dan website serta beberapa media sosial digunakan. Namun begitu, blog saya ini akan menjadi medan penulisan bagi tujuan memberi pengajaran, ilham, idea dan pelbagai lagi dalam usaha untuk memartabatkan tentang zapin-zapin yang terdapat di negeri Johor. 
Dalam usaha untuk mencapai maksud akan apa yang Pe-Zapin usahakan sudah pasti banyak cabaran dan onak duri yang perlu dilalui. Begitu sukar pada awalnya dan kini telah menjadi ikon kepada anak-anak muda untuk mempelajari seni tari zapin Johor agar tidak dilupai generasi masa hadapan. Usaha menjaga dan mengekalkan keaslian zapin Johor ini mesti dikekalkan disamping usaha menarik minat golongan muda agar ia lebih seronok dipelajari. kami juga mengakui pembaharuan dalam gerak pola tari itu penting agar ia dapat meningkatkan kerancakan tari zapin Johor itu sendiri. Banyak kupasan ini akan dibincangkan dalam masa terdekat. Untuk pengetahuan semua, perancangan berkaitan aktiviti anjuran Persatuan Penggiat Zapin Negeri Johor telah berjalan lancar selaras proses pembaharuan dalam strategik memperkasa PEZAPIN 2015 – 2017. Kini tranformasi perkembangan Pe-Zapin Johor berkembang dalam kerangka Program Transformasi Pe-Zapin Johor 2017-2020 dengan adanya Ahli Jawatankuasa yang baru dilantik beberapa bulan lepas Kami ucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang menyokong Pe-Zapin selama ini. 

(Naib yang Dipertua Persatuan Penggiat Zapin Negeri Johor)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKTIVITI PERSATUAN PENGGIAT ZAPIN NEGERI JOHOR KEMBALI RANCAK

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulillah, bermula tahun ini aktiviti Persatuan Penggiat Zapin Negeri Johor atau Pe-Zapin telah kem...